Förtvivlan.

Finns det något mönster i att en överätning oftast kommer efter tolvslaget, och typiskt är då att jag är verkligen en nattuggla, men också en morgonmänniska! Ibland har jag tur att jag hinner somna innan jag får mat-i-överflöd-tankar. Tänkte dra upp hur en typisk dag med mig och ätstörningen skulle kunna se ut.

Morgon: frukt, kaffe
Mellanmål: inget, eller eventuell frukt
Lunck: knäckemacka med keso och lite sallad, kaffe
Mellanmål: frukt, kaffe
Middag:Tacos (Kräks)
En, två, tre, fyra timmar efter middagen: Kan bli en godispåse. (Kräks)
Men jag är ju hungrig?
Popcorn (Kräks)
Hmm, bara en sak till.
Nattfikat: Tre små hembakade limpor och en hamburgare?!
(dagens intag)

Idag bär jag med mig på så pass mycket erfarenheter att jag också vet själv vad jag måste förändra och inte. Ett ganska stort problem är faktiskt att äta varm mat och att känna/acceptera mig mätt.

Varför ska jag alltid flöda på helgerna, när veckorna försiktigt svävar förbi? Än en gång sitter jag proppmätt, kan felet, vet felet. Men hur kan det vara så svårt? Varför måste jag gå ner dessa kilon för att sedan börja jobba med mig själv? Jag tror allvarligt talat att jag aldrig någonsin kommer kunna banta igen. Aldrig.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Tack! Jag läser fortfarande din! Du är starkare än du kanske tror!

2009-12-06 @ 09:38:39
URL: http://acceptans.blogg.se/
Postat av: Ebba

Innan man själv upplevt det, så låter det som en klyscha eller rent ut sagt, en jävla lögn. MEN sedan jag flyttade hem igen i augusti och "tvingades" att börja äta frukost, lunch och middag så har "behovet/suget/längtan" efter att över/hetsäta på kvällarna försvunnit! När jag gjorde det i princip varje kväll var en stark faktor att jag inte åt på dagtid och var utsvulten på kvällarna, de få gånger det händer numera så har det varit för att jag verkligen har mått dåligt och använt maten för att kunna förtrycka känslorna/tankarna...



Det är skitsvårt att börja äta i början, jag vet det. Jag hade kanske aldrig kommit till skott om det inte vore för att jag "blev tvungen" då jag flyttade hem igen. Man känner sig så äcklig och glupsk till en början som äter när det man egentligen vill är att banta - för man vill ju gå ned i vikt!



Men är det inte värt ett försök, att börja äta frukost och lunch och en lättare middag, istället för att spara allt till kvällen? Kan lova att du automatiskt dessutom kommer att bli piggare och må bättre under dagtid oxå!! :)

2009-12-27 @ 09:06:05
URL: http://volimte.blogg.se/
Postat av: ch

jag har samma dilemma det där att man är som mest sugen på något under kvällen. jag älskar verkligen att äta på natten vilket jag inte ofta gör eftersom jag inte får ångest efteråt. ibland DOCK så äter jag på kvällen..hur gör man för att inte göra de?

2010-01-02 @ 01:09:15
URL: http://eenevigkamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0